1/19/2017

29/01/2017 Beintza-Zoratxipi-Gorostieta-Saldias

Kaixo, mendizaleok:
Aurtengo ilbeltzak gure mendietako bazterrak elurrez txuritu dituela aprobetxatuz, Malerreka eta Basaburuako parajeetan mendi buelta bat egitea proposatzen dizuegu: Beintzatik abiatuko gara, Zoratxipi tontorra zapaldu eta Gorostieta lepotik Saldiasera jaitsiko gara, Askoli errekatik.

Aprovechando que la nieve de enero (“ilbeltza”) ha blanqueado nuestros montes, os proponemos una excursión por la zona de Malerreka y Basaburua: saldremos de Beintza, llegaremos a la cima de Zoratxipi, y por el collado de Gorostieta bajaremos hasta Saldías, siguiendo el arroyo Askoli.
A 12 kilómetros de Santesteban se encuentra el pueblo de Beintza (450 m.)....

Doneztebetik 12 kilometrotara dagoen Beintza herritik (450 m.) abiatuko gara. PR-NA 102.1 bidearen markei jarraituz, azken baserriak pasa ondoren, eguneko igoera nagusiari helduko diogu. Altuera hartu ahala, Beintza-Labaiengo ikuspegi gero eta zabalagoa agertuko zaigu, eta 45 minututan Orraita lepora (867 m.) iritsiko gara. Altuerarik galdu gabe, hego-ekialdera jarraituko dugu pagadi baten gainetik, eta gure ezkerrean Leurtzako urtegiak ikusi ahal izango ditugu.
Bonozorrotzeko tontorra gure eskuinera utzita, mendi-bizkarra samurrari helduko diogu, gaurko punturik altuenera iristeko: Zoratxipi (1.069 m.), abiapuntutik ordu eta erdira. Bertatik Mendaur, Ireber, Saioa,…ikus daitezke. Belardietan behera, Ellueko lepora (944 m.) iritsiko gara, GR-12rekin bat egiteko. Basaburuko pagadi zabalak ezkerrean ditugula, ur-isurialdeetako mugatik mendebalerantz, Eragorri mendia ezkerretik inguratu, Udarregi lepora iritsi, eta pagadi ederrean barrena, Gorostieta lepora (830 m.) iritsiko gara beste ordu eta erdian.
Mendateko errepidea gurutzatu eta GR-12ko bideari jarraituz, pagadia utzi gabe, ordu erdiz ibiliko gara, Oskoli errekara jaisten den bidea hartu arte. Erreka sakonean, orbelaz estalitako bidean behera, errekaren soinuak erakutsiko digu bidea,… harik eta bapatean erreka desagertzen den arte. Izan ere, zulo ikusgarrian sartzen da erreka, ehunka metro aurrerago berriro agertzeko.
Borda, zelai eta baserriak bide ondoan ditugula, Saldias herrira (554 m.) iritsiko gara. Herritik Pagoeta lepo lau eta belartsura (650 m.) igo, eta bestaldean agertuko zaizkigun Labaien eta Beintzara iritsiko gara, Saldiasetik 45 minutura. Guztira, 19 kilometroko bidea dugu, bost ordu eta erditan egitekoa. (Kotxe batzuk Saldiasen utziz gero, azken 45 minutuak ken daitezke). Ibilbide erraza da, eta zailtasun bakarra hasierako igoera da (600 metro); gaztetxoentzat ere egokia…

IGANDERA ARTE!!

Eman Izena hemen:

A 12 kilómetros de Santesteban se encuentra el pueblo de Beintza (450 m.). Siguiendo las marcas del PR-NA 102.1, tras dejar atrás los últimos caseríos, atacaremos la subida principal del día. A medida que vamos ganando altura por la bien marcada senda, las vistas sobre Beintza-Labaien son cada vez más amplias. En 45 minutos llegaremos al bonito collado de Orratia (867 m.). Manteniendo la altura, giraremos hacia el sureste por la linde superior de un hayedo, teniendo a nuestra izquierda vistas sobre los embalses de Leurtza.
Dejando a nuestra derecha la cercana cima de Bonozorrotz, por una suave loma iremos ascendiendo hasta llegar al punto más alto del día: el Zoratxipi (1.069 metros), a hora y media de nuestro punto de partida. Desde aquí podremos ver varias cimas cercanas: Mendaur, Ireber, Saioa,… Descendemos por unos prados al collado de Ellue (944 m.), donde confluiremos con el GR-12. Siguiendo la divisoria de aguas hacia el oeste, con los amplios bosque de Basaburua a nuestra izquierda, bordearemos el monte Eragorri por la izquierda, atravesaremos el collado Udarregi, y caminando siempre por el hayedo, llegaremos al collado de Gorostieta (830 m.), hora y media después de dejar el Zoratxipi.
Cruzaremos la carretera del puerto, y siguiendo el GR-12 a través del bonito hayedo, caminaremos media hora hasta coger el sendero que nos llevará a la regata Askoli. Iremos descendiendo a la profunda regata por caminos cubiertos de hojarasca, siguiendo el sonido del arroyo Askoli…, hasta que éste, de repente, desaparece en una profunda sima, para volver a aparecer varios cientos de metros más abajo.
Continuaremos entre bordas, prados y caseríos hasta que lleguemos al pueblo de Saldías (554 m.). Desde el pueblo, ascendemos 100 metros hasta el amplio y herboso collado de Pagoeta, y al otro lado nos aparecerán los pueblos de Labaien y Beintza, donde llegaremos en 45 minutos desde Saldías. En total, son 19 kilómetros, que recorreremos en cinco horas y media (si se dejan unos coches en Saldías, se pueden evitar estos 45 minutos). Es un recorredo sencillo, con la única dificultad de los 600 metros de subida iniciales; nuestros jóvenes montañeros pueden hacerlo sin dificultad.