10/27/2014

EGIA MENDIRA KANPEZU-KODES Azaroaren 1an

Egia Mendira!

Aitzarte MT eta Egia Bizirik elkarteetatik hurrengo azaroaren 1an, larunbatean, autobusez Joar mendira txangoa eta bazkaria egiteko proposamenarekin gatozkizue....

El próximo sábado dia 1 de noviembre desde Aitzarte MT y Egia Bizirik os proponemos una salida al Joar en autobús con comida incluida...

Santa Kurutze Kanpezutik (572 m) futbol zelai txikia dagoen aldera abiatuko gara. Eskuin aldean utziko dugu eta ezkerrera doan pista hartuko dugu. Pista jarraituz, ezkerrera doazen bidegurutzeei kasurik egin gabe, kurba batean ezkerrean bidexka bat (PR markatzen duena) azalduko zaigu; bidexka hartuko dugu eta maldari ekingo diogu. Basoan zehar ibiliko gara eta altura hartu dugunean beste bide batekin topatuko gara (996 m). Eskuinetik jarraituko dugu, malda zeharkatuz amildegiaren gainetik eta Peña Redonda (1.207 m) eta San Cristóbal (1.245 m) gailurrak gainean izango ditugu. Bidea batzuetan estutzen den arren jarraitzeko erraza da; laster lepo batera aterako gara (1.216 m), San Cristóbal (1.245 m) ekialdean utzita.

Joar ikusmiran dugula aurrera jarraituko dugu eta koniferoen landa bat utzita La LLanara aterako gara (1.215 m); lepoa baino lautada bat da eta bertan elkartzen dira Joar (1.416 m), La Plana (1.338 m) eta San Cristóbal (1.245 m). Diagonalean gailurrerantz zuzenduko ditugu urratsak eta bertan, erdi izkutaturik, Hego Euskal Herrian den pagadirik altuena (1.400 m). Bidexka batek zeharkatzen du pagadi hau eta salto batean, eskuinaldean Joarreko gailurrean (1.416 m) jarriko gara. Hemendik dugun bistak antenaz ahaztea ere eragingo digu.
Itzultzeko, Kodesseko santutegira doan bidea hartu beharko dugu; ezkerrera ateratzen den bidezidorra hartuko dugu (hitoekin markatuta dago). Zelai batera aterako gara, bertan aspaldian La Llana aterpea ikusiko dugu, oso ondo zainduta dago eta argindarra ere badu. Hemendik, marka txuri gorriak dituen GR-1 jarraituko dugu Kodesseko santutegiraino jaisteko. Bertan autobusa zain izango dugu Mirafuentes herriraino bertaratzeko.
Guztira lau bat orduko mendi txangoa izango da eta bukaeran saria: bazkari ederra! Indarrak berreskuratuko ditugu ibilbide paregabe hau egin ondoren. 18.00ak aldera, Mirafuentesetik autobusez Egiara itzuliko gara eta 20.00ak aldera iritsiko gara, eta ez ahaztu hurrengo egunean jai dela eta deskantsatzeko nahiko denbora badagoela..

Salneurriak honako hauek dira:
Haurrak: autobusa + bazkaria 11€
Gazteak (18 urte arte): autobusa + bazkaria 11€
Helduak (18 urtetik gorakoak): autobusa + bazkaria 22€
Tabakaleratik autobusez goizeko 08.00tan aterako gara. Bidaia nahiko luzea denez (2 ordu), ondo gosalduta joatea gomendatzen da.
Izena emateko Izena emateko beti bezala Latxagan (Aitor Ikastola), Ma Reinako eta Lauaizetako kirol koordinatzaileen bidez. Gainera, Kata eta Kosko tabernetan ere izena eman ahal izango da.

Edozein zalantzarako 637/830975 (Nieves) 662/510365 (Ekain) tf-etan aurkituko gaituzue, bestela aitzartemt@outlook.es
 Ezin duzu honelako aukera bat galdu.

Desde Santa Kurutze Kanpezu ( 572 m ) salimos en dirección al pequeño campo de fútbol. Aquí lo dejamos a mano derecha y tomamos la pista de la izquierda. Seguimos por la pista dejando a la izquierda varios cruces que conducen a escombreras. En una curva ( 815 m ) nos aparece a la izquierda otro camino señalizado como P.R., y por el seguiremos la marcha. Este penetra en el bosque y sube decididamente para conectar con otro camino más arriba ( 996 m ). Seguimos por la derecha a media ladera sobre la barrancada bajo las cimas de Peña Redonda ( 1.207 m ) y San Cristóbal ( 1.245 m ). El camino pasa, en ocasiones, a ser una pequeña senda pero fácil de seguir y que sale del bosque en un primer collado ( 1.216 m ), al W. de San Cristóbal ( 1.245 m ).

Seguimos la marcha con el Joar ya bien visible y salimos, cruzando una plantación de coníferas, a La Llana ( 1.215 m ), un collado que, en realidad, es una gran raso en el que convergen las cimas de Joar ( 1.416 m ), La Plana ( 1.338 m ) y San Cristóbal ( 1.245 m ). Subimos en diagonal hacia la cima, bajo la cual se esconde un hayedo que alcanzando los 1.400 metros de altitud es el más elevado de la geografía de la Euskal Herria meridional. Una sendita cruza este bonito hayedo hacia la derecha y sale al Joar ( 1.417 m ). La panorámica de la que se disfruta nos permitirá olvidarnos de la antena.

Para el retorno, tomaremos el camino que se dirige al santuario de Kodes, hay que tomar una pequeña senda a la izquierda marcada con algunos hitos y que desemboca en la campa donde se eleva desde hace unos años el refugio montañero de La Llana, en perfecto estado de conservación, incluso con luz eléctrica. Desde aquí, tomaremos la GR-1 balizada con marcas roja y blancas para descender hasta el santuario de Kodes, donde nos esperará el autobús para acercarnos a Mirafuentes.

En total unas 4 horas de paseo montañero con el colofón de una gran comida para reponer las energías consumidas en tan grata excursión. Será hacia las 18.00 horas cuando partamos de Mirafuentes dirección Egia donde llegaremos hacia las 20.00 horas, pero no olvidar que al día siguiente es fiesta y tendremos tiempo de reponernos.

Los precios son los siguientes:
Infantil: autobús + comida 11€
Jóvenes (hasta 18 años): autobús + comida 11€
Adultos (+ de 18 años): autobús + comida 22€
Para apuntarse los cauces habituales: Latxagan (Aitor Ikastola), por medio del coordinador de deportes de Mª Reina y Lauaizeta. Además, en las tabernas Kata y Kosko también podréis apuntaros.
Saldremos de Tabakalera en autocar a las 08.00 horas. El viaje es un poco largo, unas dos horas, así que ir bien desayunados.
Para cualquier duda, estamos en el teléfono 637/830975 (Nieves) 662/510365 (Ekain), o en el e-mail aitzartemt@outlook.es

¡No te lo puedes perder!